
Villkor och föreskrifter
1
Om
Snidar
Snidar
är en sysselsättningsverksamhet inom Uppsala Kommun med adress Stålgatan 14,
754
50 Uppsala.
Önskar
du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till
info@snidar.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så
hör vi av oss inom kort.
2
Beställning
När
du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din
e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,
pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@snidar.se.
3
Leverans
Våra
normala leveranstider varierar
då vi är ett socialt företag och arbetar utifrån varje individs
förutsättningar.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@snidar.se.
4
Priser
Alla
priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5
Ångerrätt
Vid
köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14
dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en
vara som du har beställt.
.5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss snidar.it@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6
Reklamation
och klagomål
Vi
besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle
produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer
åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning
att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet
ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1
Hur
går du tillväga vid reklamation?
Eventuella
fel och defekt ska alltid reklameras till info@snidar.se där
du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en
beskrivning av felet.Om det inte lyckas oss att åtgärda
felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för
den defekta produkten i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända
reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7
Ansvarsbegränsning
OBS: Vi
tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av
produkten.
Vi
accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av
omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa
omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,
myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från
leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8
Produktinformation
Vi
reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt
slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna
återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan
förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så
korrekt som möjligt.
9
Information
om Cookies
Enligt
lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i
integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en
användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du
besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång
till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så
att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på
Post och Telestyrelsens hemsida.
10
Personuppgifter
Genom
att handla hos Snidar accepterar du vår dataskyddspolicy och vår
behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga
integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för
att behandla din beställning. Vi varken säljer eller ger vidare dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Snidar är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1
Vad är en personuppgift?
En
personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan
hänföras till en fysisk person.
10.2
Vilka uppgifter lagrar vi?
För
att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat
till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,
adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3
Rättslig grund
I
samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att
fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och
liknande utskick sker efter samtycke från dig.
10.4
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Vid
genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör.
Det som lagras är förnamn, efternamn, e-postadress och
telefonnummer. Informationen sparas för att
kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot
bedrägeri.
De betalsätt som vi
använder oss av är: Kontant eller Swish.
10.5
Rätten till tillgång
Du
har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos
oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6
Rätt till rättelse
Du
har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller
komplettera information som är bristfällig.
10.7
Rätten att bli glömd
Du
kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det
finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om
det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig
förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
10.8
Ansvarig för dataskydd
Snidar
är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i
webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
11
Ändringar
till de Allmänna Villkoren
Vi
förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i
villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på
webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband
med order eller besök på webbplatsen.
12
Tvist
och lagval
I
tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med
företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). För boende i ett annat
EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via
EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se här.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.